School of Architecture N.T.U.A. | Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π
Architectural Design 9, 2015-16 | Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός 9, 2015-16
Faculty: A. Vozani, A. Kourkoulas, I. Mari, T. Pagonis | Διδ. Ομάδα: Αριάδνη Βοζάνη, Ανδρέας Κούρκουλας, Ιφιγένεια Μάρη, Θάνος Παγώνης
Teaching Assistants: A. Chazapis, R. Karatzouni, N. Magouliotis | Επικουρικό Διδακτικό Έργο: Ράνια Καρατζούνη, Νίκος Μαγουλιώτης, Αντώνης Χαζάπης



Την υλοποίηση σημαντικών σε έκταση και σημασία έργων στις πόλεις ακολουθεί "αναδιάρθρωση", τόσο σε υπερτοπικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Το άμεσα κτισμένο περιβάλλον των μετώπων "μεταλλάσσεται" αργά ή γρήγορα μέσα από μια σειρά παραμέτρων (οικονομικών, κοινωνικών, λειτουργικών), χωρίς να έχει προηγηθεί συχνά ένας στρατηγικός ευρύτερος σχεδιασμός όρων και προϋποθέσεων. 

Η κατασκευή του μεγαλύτερου έργου στην Ελλάδα σήμερα αφορά τη στέγαση της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Νέας Λυρικής Σκηνής και του πάρκου που τα συνοδεύει στην κατάληξη της λεωφόρου Συγγρού, στην περιοχή του παλιού Ιππόδρομου. Τόσο το ίδιο το έργο, όσο και η δυνατότητα του "ανοίγματος προς τη θάλασσα, θα αλλάξουν δραστικά την "ταυτότητα" της περιοχής. 

Ως περιοχή μελέτης επιλέγονται τα Ο.Τ. που περιβάλλουν το νέο έργο. Τα σημερινά "μέτωπα" χαρακτηρίζονται από πολυμορφία και αποσπασματικότητα, τόσο ως προς τη δομή και τη μορφή τους, όσο και ως προς τις χρήσεις. Η περιοχή - γνωστή ως γειτονιά του "ρεμπέτικου" από το 1930 μέχρι και το '60 - αναζητά το νέο της ρόλο μέσα από τις νέες σχέσεις και δυναμικές που διαμορφώνονται.

Monday, December 23, 2013

Συγγρού_Από τον αυτοκινητόδρομο στην αστική λεωφόρο

Εδώ (από την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής) η παρουσίαση του ερευνητικού για τη Συγγρού.

Ομάδα έρευνας Παναγιώτης Τουρνικιώτης καθηγητής ΕΜΠ Μαρία Βασενχόβεν Χριστίνα Βασιλοπούλου Βασίλης Βασιλειάδης Ηώ Καρύδη Φάνης Καφαντάρης Βασίλης Κίτσος Σταύρος Μουζακίτης Έλενα Πατατούκα αρχιτέκτονες

"        Συγγρού_Από τον αυτοκινητόδρομο στην αστική λεωφόρο
Στις τελευταίες δεκαετίες του περασμένου αιώνα, στην Αθήνα όπως και αλλού, κατασκευάστηκαν κλειστοί αυτοκινητόδρομοι υψηλής ταχύτητας για την εξυπηρέτηση μαζικής μετακίνησης μεαυτοκίνητα, που όρθωσαν τείχη σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. Στις περισσότερες περιπτώσεις η εμπειρία ήταν καταστροφική και με την ανάπτυξη των ΜΜΜ σταθερής τροχιάς οικλειστοί αυτοί αυτοκινητόδρομοι μετατρέπονται διεθνώς σε αστικές λεωφόρους με στόχο την κοινωνική ανασύνταξη των γειτονικών περιοχών και την ποιοτική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος προς όφελος του ανθρώπου. Η πρωτοκαθεδρία του αυτοκινήτου δίνει παντού τη θέση της στη βιώσιμη κινητικότητα. Το ζήτημα είναι κρίσιμο και στην Αθήνα. Θα διερευνήσουμε τη μετατροπή της κλειστής λεωφόρου Συγγρού σε αστική λεωφόρο, ως πιλοτικό παράδειγμα για άμεση εφαρμογή στην προοπτική της σύνδεσης του κέντρου της Αθήνας με το παραθαλάσσιο μέτωπο.                    "

No comments:

Post a Comment